مزوتراپی برای رویش مو

نتایجی به واقع استثنایی !

شانس موفقیت درمان با روش مزوتراپی 90-92٪ است که به طور معمول در مورد مینوکسیدیل یا همان روگین (Rogaine) تنها 50٪ است.

اکثر فرم های ریزش مو به دلایل زیر بوجود می آیند :

• عدم تعادل هورمون درون و اطراف فولیکول مو
  • کمبود مواد مغذی مناسب
  • کاهش گردش خون

درمان مزوتراپی ما دقیقا همین 3 مشکل را هدف قرار می دهد و آنها را برطرف می کند و در  نتیجه باعث تحریک رشد مو طبیعی و توقف فوری ریزش مو می شود.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است و شامل تزریقات کوچک سطحی، درست زیر اپیدرم (لایه سطحی پوست)، در بافت هدف می باشد. اصطلاح مزو «meso» از نام لایه مزودرم یا لایه میانی ​​پوست ( با عمق تقریبا 1 میلیمتر ) گرفته شده است. مزوتراپی درمانی است که مزودرم را تحریک می کند و در نتیجه انواع مختلفی از علائم و بیماری ها را برطرف می کند.

محلول های تزریقی می تواند حاوی طیف گسترده ای از مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه، اسیدهای نوکلئیک و کوآنزیم ها باشد که به نیازهای فردی هر بیمار بستگی داشته و آماده می  گردد.

در حال حاضر مزوتراپی برای ریزش مو با موفقیت زیاد در اروپا و ایالات متحده استفاده می شود. درمان اگر به صورت حرفه ای انجام گردد عملا بدون درد و ایمن است. هیچ پانسمانی و دوران نقاهتی نیاز ندارد و پس از درمان، می توانید به کار بازگردید.

امروز ما می دانیم که مزوتراپی به اندازه و یا حتی بیشتر از قرص های جوان سازی و ترمیم مو موثر است.

مزوتراپی مواد مناسب را به درستی در محل دقیقش یعنی جایی که مورد نیاز است (در اطراف فولیکول مو) قرار می دهد . بنابر این :

• فولیکول مو می تواند رشد کند و زنده بماند
  • دی هیدروتستوسترون DHT بیش از حد خنثی می گردد و
  • گردش خون افزایش می یابد

مکانیسم عمل مزوتراپی

مزوتراپی چگونه کار می کند

مزوتراپی از هر دوی تحریک فیزیکی (مکانیکی) و شیمیایی استفاده می کند. دوزهای کوچک داروهای مختلف، بسته به مشکلی که درمان به خاطر آن انجام می پذیرد، در مناطقی خاص تزریق می گردد. این تزریقات کوچک مانند یک گلوله دارویی عمل می کنند که به طور مستقیم به یک هدف در بدن منتقل می شوند.

• مکانیکی

سوزن باعث ایجاد سوراخ های ظریفی می شود که روند ترمیم را تحریک می کنند. واکنش پس از آسیب بافتی، تولید کلاژن و الاستین ( آجرهای اصلی بافت پوست ) را موجب می شود. از آنجایی که نابودی یا آسیب واقعی در مورد کلاژن موجود، اتفاق نمی افتد، تولیدات جدید به سادگی به سطوح موجود قبلی افزوده می شود.

• شیمیایی

داروهای تزریق شده، سلول ها را تحریک می کنند. به عنوان مثال، اگر گردش خون ضعیف باشد، یک وازودیلاتور ( گشاد کننده عروق ) استفاده می شود، اگر التهاب بیش از حد وجود داشته باشد، یک دارو ضد التهابی استفاده می شود (به عنوان مثال سیلیکن آلی). کیفیت داروها و ترکیب درست آنها با توجه به مشکل موجود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مزوتراپی برای رشد مو – آیا موثر است؟

آلوپسی، که معمولا تحت عنوان ریزش مو یا طاسی، نامیده می شود، مشکل از دست دادن مو از پوست سر و بدن است. این مشکلی ست که توسط مردم همه دنیا تجربه شده است. این موضوع هر دو جنس را درگیر می کند اما شدت و الگوی ریزش موها متفاوت است. با این حال، واژه طاسی به طور کلی برای توصیف الگوی ریزش مردانه ( ازدست رفتن یا کم پشتی زیاد موها در نقاطی محدود یا به طور کامل، با رشد و یا بدون رشد مو ) مورد استفاده قرار می گیرد. این با عقب رفتن خط رویش موها، ریزش موی منطقه ای و نازک شدن موهای فرق سر مشخص می شود و عمدتا ناشی از شیوه زندگی ناسالم، عدم تعادل هورمونی، افزایش سن، عوامل ارثی، مصرف استروئیدها و سایر فرم های داروهای قوی، بیماری ها، حاملگی در زنان، آرایش زیاد موها و بهداشت ضعیف، استرس روحی و فیزیولوژیک و شوک، تریکوتیلومانیا یا اختلال اجباری کشیدن موها  و غیره می باشد. این مشکل مزمن مو را می توان با دارو، درمان های بالینی، ترمیم مو و کاشت مو درمان کرد. درمان های طبیعی و حفظ رژیم غذایی سالم، به حل بهتر مشکل کمک.

مزوتراپی برای رشد مو چیست؟

مزوتراپی یک درمان جایگزین است که در مردان و زنان با کاهش ریزش مو، تحریک رشد مو و کاهش الگوی ریزش موی مردانه به درمان طاسی سر کمک می کند. این روشی ست که پروتئین ها، ویتامین ها و سطوح سایر مواد مغذی و عوامل رشد را در پوست بیمار مبتلا به طاسی را تنظیم می کند. این کار توسط تزریقاتی با حداقل درد در پوست سر انجام می پذیرد تا مواد مغذی تقویت کننده را با هدف تغذیه و آبرسانی به پوست سر برساند. این روش همچنین شروع کننده متابولیسم سلولی، از بین برنده عفونت ها و محرک و تسریع کننده رشد مو، افزایش دهنده گردش خون در پوست سر و تقویت کننده و احیا کننده فولیکول های مو می باشد، در نتیجه به افزایش تراکم، حجم، محکمی، بلندی و سلامت موها کمک خواهد کرد. این درمان نسبتا سریع تر از روش های دیگر جواب می دهد، زیرا به تدریج تعادل هورمونی را برقرار کرده و اثرات هورمون تستوسترون DHT را خنثی می کند و به رشد سریع تارهای جدید مو کمک می کند.

تکنیک پشت مزوتراپی برای رشد مو:

مزوتراپی برای رشد مجدد مو شامل تکنیک تزریق مایع غنی از مواد مغذی در لایه مزودرم mesoderm پوست سر است ((لایه زیر اپیدرم (لایه سطحی) که به عنوان یک اتصال بین لایه چربی و بافت پوست عمل می کند)). در این روش مایع مورد نظر توسط سوزنی کوچک، با تزریقاتی ظریف به داخل پوست سر وارد می شود. این درمان معمولا طی یک دوره هشت جلسه ای، یک بار در هفته (هر جلسه نیم ساعت طول می کشد) اجرا می گردد. در هنگام اجرای این درمان باید صبور و آرام باشید، زیرا نتایج قابل مشاهده حداقل پس از جلسه پنجم مشاهده می گردد. ماده اصلی درماني که در طول درمان تزريق مي شود بستگي به علت ريزش مو دارد. از آنجایی که این محلول تزریقی به طور کلی حاوی ویتامین ها، مواد مغذی و دیگر مواد سازگار با بافت است، این درمان ایمن و معمولا بدون عوارض جانبی و یا واکنش های آلرژیک در نظر گرفته می شود. بیمارانی که این درمان را تجربه می کنند غالبا هیچ و یا حداقل درد و ناراحتی را متحمل می شوند، لذا مزوتراپی راه حلی آسان برای از بین بردن مشکل مزمن طاسی است. با این حال، افراد مبتلا به بیماری های پوستی، التهابات پوستی، دیابت، هموفیلی و حاملگی نباید این درمان را انتخاب کنند، زیرا ممکن است با وضعیت سلامت آنها تداخل داشته باشد. یکی دیگر از مشکلات مو و پوست سر که می تواند توسط مزوتراپی درمان شود شوره سر است. با این وجود، استفاده از این گزینه فقط در مورد مشکلات شوره شدید سر فقط پس از مشاوره با متخصص پوست و تعیین علت شوره سر و سپس در صورت تجویز پزشک توصیه می شود.

در مورد درمان پی آر پی برای رویش مجدد موها هم بخوانید

مراقبت و نگهداری:

این درمان فوق العاده می تواند نیاز به جراحی پیوند مو و سایر گزینه های گران و دردناک را مرتفع کند. اما برای نتایج بهتر و سریعتر، بیمار باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشد، از مصرف مواد غذایی و سموم ناخواسته اجتناب کند و از یک رژیم تناسب اندام و برنامه ورزشی منظم پیروی کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا تصمیم گیری آگاهانه داشته باشید!

در صورتی که مایلید بدانید این روشی مناسب برای شماست یا خیر، جهت مشاوره حضوری رایگان با ما تماس بگیرید.

کاربرد مزوتراپی در شاخه‌های مختلف پزشکی

امروزه مزوتراپی علاوه بر کاربرد زیبایی در کلینیک‌های درد و پزشکی ـ ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد در بخش ورزشی برای برگرداندن هرچه سریع‌تر ورزشکار به میدان ورزش از این تکنیک استفاده می‌کنند، مثل آسیب‌هایی که در عضلات و تاندون ورزشکار به وجود می‌آید.

پزشک با تزریق دارو در نواحی آسیب‌دیده به ورزشکار کمک می‌کند تا هرچه زودتر بهبود یافته و فعالیت‌های ورزشی‌اش را از سر گیرد.

مزوتراپی در بیماران روماتیسمی و عفونی با تزریق دارو در محل به بهبود هرچه سریع‌تر بیمار کمک زیادی می‌کند. در ضایعات عروقی نیز از این شیوه می‌توان استفاده کرد.

اخیرا در کشورهای اروپایی و آمریکایی در کلینیک‌های ترک سیگار از تکنیک مزوتراپی استفاده می‌کنند و از موادی که بتوان جایگزین نیکوتین کرد، کمک می‌گیرند.

در بیماری‌های پوستی مثل ریزش موی سکه‌ای، کورتون را در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کنند و باعث رویش مجدد مو در آن قسمت می‌شوند. همچنین مزوتراپی برای جوان‌سازی پوست و درمان ترک‌های ناشی از حاملگی و درمان لک کاربرد دارد. اما با همه کاربردهای فراوانی که ذکر شد در هیچ‌کدام از آنها نباید انتظار اثر معجزه‌آسا و غیرمعقول از مزوتراپی داشت. مزوتراپی تنها یک روش کمک‌درمانی محسوب می‌شود.

در اینجا به سوالات پرتکرار درباره  مزوتراپی مو  پاسخ داده شده است، برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما تماس بگیرید.

مزوتراپی براي رشد مو چگونه انجام می شود؟

با استفاده از یک سرنگ انسولین، داروهای تقویت کننده ی مو و یا پلاسمای غنی از پلاکت ( پی آر پی ) به لایه های عمیق پوست سر وارد می شود تا فولیکول های مو را تحریک کنند و رشد موهای جدید مجددا آغاز گردد.

چه انتظاری از درمان باید داشته باشم؟

انتظارات درمانی شمامل رشد موهای جدید در محدوده ی خط رویش موهای موجود و بهبود سلامت، ضخامت و تراکم موها می باشد.

مرد یا زن – چه کسانی کاندیداهای مناسبی برای این درمان هستند؟

این درمان هم در مردان و هم درزنان موثر است.

آیا این درمان دردناک است و یا عوارض جانبی دارد؟

درد نسبی است و به بیمار بستگی دارد. برخی افراد آن را مانند ماساژ گرم حس می کنند و بعضی آن را دردناک می دانند. برای افراد حساس یک ساعت قبل از عمل، بی حسی موضعی و ژل بی حسی را پیشنهاد می کنیم که بطور قابل توجهی ناخوشایندی را کاهش می دهد. مزوتراپی یک روش ایمن است و اثرات جانبی طولانی مدت ندارد. با این حال، این روش باید در شرایط آسپتیک کامل انجام شود تا از فولیکولیت جلوگیری شود.

درمان چقدر طول میکشد؟

مزوتراپی به اصطلاح روش “زمان ناهار” است و حداکثر نیم ساعت طول می کشد و حتی می توانید بلافاصله بعد از انجام آن به محل کار خود برگردید.

آیا می توانم موهای خود را پس از درمان شستشو دهم ؟ پس از چه مدت ؟

بعد از 24 ساعت از مزوتراپی با شامپوهای معمولی می توانید موهای خود را بشویید.

آیا مزوتراپی شوره سر را نیز درمان می کند؟

نه، برای شوره سر شما باید موهای خود را با شامپو ضد شوره شستشو دهید و طبق تجویز پزشک پوست درمان خود را دریافت نمایید

.

چه تعداد جلسات درمانی نیاز دارم؟

حداقل نیاز به 4 جلسه درمان می باشد. برای حصول نتایج خوبف درمان می تواند تا 10 یا 12 جلسه درهمراهی با تزریق پی آر پی ( پلاسمای غنی از پلاکت ) ادامه یابد.

حمید رضا :

با سلام وعرض ادب
خواهشمندم نام آمپولی که در مزوتراپی برای جلو گیری ازریزش مو درخانومها استفاده می شود را معرفی کنید
باسپاس

پاسخ :

درود بر شما
به طور کلی آمپول های مزوتراپی به دو صورت مفرده و کوکتل در بازار دارویی ایران وجود دارد. معروفترین برندهایی که در حال حاضر عرضه می شود از این قرار است:
Revitacare
BCN